W jaki sposób powinni odżywiać się sportowcy?

Dieta dla sportowców powinna się zasadniczo różnić od diety osoby, która aż tak często nie trenuje. Z resztą osoby aktywne fizycznie za pewne same czują, że mają zwiększone zapotrzebowanie na kalorie po intensywnym treningu. Pojawia się więc pytanie o to, co jeść, aby czuć się dobrze, mieć coraz lepsze osiągnięcia i pięknie modelować swoją sylwetkę. Odpowiedzi na te pytania może nam dostarczyć dietetyk sportowy. Wizyta u takiego specjalisty za pewne sprawi, że zostanie nam dobrana odpowiednia dieta, która będzie dobrze dopasowana do prowadzonego przez nas trybu życia. Dietetyk udzieli nam wyczerpujących odpowiedzi na wszelkie nurtujące nas pytania.

Jaka powinna być dieta dla aktywnych?

Tak naprawdę konkretny rodzaj diety powinien zostać dobrany do danej osoby. Dlatego tak istotna jest wizyta u dietetyka, gdyż taki specjalista najlepiej dobierze nam jadłospis pod kątem naszego wieku, prowadzonego trybu życia, płci oraz dyscypliny sportowej, jaką uprawiamy. Taką wizytę umówisz na stronie: https://projektzdrowie.info/diets/dieta-dla-aktywnych/.

Istotne jest też to, jaki cel chcemy osiągnąć- lepsze wyniki na treningach, przybranie na masie mięśniowej, redukcja tkanki tłuszczowej czy zapobieganie problemom zdrowotnym. Swoje oczekiwania warto przedstawić już na pierwszej wizycie w gabinecie dietetyka. Inaczej będzie się prezentowała odpowiednia dieta dla osoby, która uprawia sport wytrzymałościowy, a inaczej dla osoby, która biega krótkie dystanse. Inna będzie dieta dla osoby trenującej przez większą ilość dni w tygodniu przez kilka godzin, a inna będzie dieta dla sportowca- amatora trenującego dwa-trzy razy w tygodniu z umiarkowanym wysiłkiem. Pojawia się też kwestia przyjmowania suplementów diety, na które decyduje się wielu sportowców, aby przyspieszyć realizację swojego celu.

Dieta dla sportowca w pigułce

Jest jednak kilka podstawowych zasad będących bazą diety dla wszystkich sportowców. Ponieważ treningi sprawiają, że spalanych jest wiele kalorii- trzeba je w odpowiedni sposób uzupełniać. Dlatego dieta sportowca musi posiadać większe ilości białka oraz węglowodanów. Mówiąc jednak o węglowodanach oczywiście nie ma się na myśli cukrów prostych, które na przykład występują w słodyczach. Energia powinna płynąć z węglowodanów złożonych, z których energia jest do organizmu uwalniana stopniowo. Idealnymi produktami są makarony, kasze czy też ciemne pieczywo. Węglowodany są niezbędne do regeneracji włókien mięśniowych. Oczywiście, w diecie sportowców muszą się też znaleźć różnego rodzaju witaminy i minerały. Bardzo istotnym zagadnieniem jest też to, co można jeść przed treningiem, a jakie pokarmy będą bardziej wskazane już po jego zakończeniu. Dania przed dużym wysiłkiem fizycznym powinny być lekkie i mniej obfite. Z kolei po treningu możemy pozwolić sobie na coś bardziej energetycznego, co uzupełni kalorie, jakie spaliliśmy ćwicząc. Szczególnym rodzajem diety dla sportowców jest dieta wysokobiałkowa. Jest ona polecana osobom trenującym na siłowni i kulturystom. To właśnie białko pozwala na rozbudowę masy mięśniowej.

Leave a Comment